China Glaze - In the lime light

God kväll!
Till att börja med så är jag ledsen att det inte kom något inlägg igår, men livet kom liksom emellan. Ikväll har jag i alla fall grejat med Rebeccas naglar. De fick en neon-grön färg i form av China Glaze - In the lime light med en skinande blomma (av Kleancolor's Metallic mango) samt prickar med Lovie's nr 125. Denna manikyr blev faktiskt finare än vad bilderna här nedan visar.. :) men tyvärr så får ni hålla till godo i alla fall!
Här har jag målat 3 lager med In the lime light, stämplat på metallic-blommorna samt duttat på prickarna med mina 'dotting tools'.
Neon-lacket var inte så väldigt pigmenterat, här är som sagt 3 lager och ni ser ju att nagelns kant fortfarande syns. Skulle nog därför rekommendera 4 lager av denna och i och med detta ger jag 'bara' lacket en 3:a (av 5), trots megatjusig färg. En skön grej med det är dock att det torkar till en matt finish! Samt att det innehåller skimmer som gör det lite extra i-ögon-fallande. Fin-fint på egen hand alltså.
Mina egna naglar fick också några lager med ny färg faktiskt. Jag använde Kleancolor's Metallic mango (som till Rebeccas blommor) och Kleancolor's Shooting star till dessa:
Det blev 2 lager med Metallic mango (som faktiskt täcker bra med bara ett lager om man inte är allt för kräsen) samt 1 flödigt lager med Shooting star. Tyvärr är det ju inte jättesoligt ute sådär runt kl 22 på kvällen, så solbilder på mina naglar kan ni nog tänkas få imorgon.
Nu måste jag ta o köpa hem minst ett nytt Seche Vite... o det är snabbt! :)
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0