Intro

Hej! och välkomna, såklart :)
Det här blir mitt första inlägg i min blogg (vars namn är en ihopslängning av engelskans 'politics' samt 'polish') och jag är faktiskt väldigt exhalterad över att börja blogga om ett, för mig, stort intresse.

Jag ska nog starta med att tala om lite vad, hur och varför med denna blogg:
Som den mindre texten ovan talar om så kommer jag att ge tips och inspiration om just detta ämne, vilket kommer att ske i och med, bland annat, tester av olika lack, bilder på nailart och rena lack, betygsättning av de 'rena' testerna, köpställen, med mera.
Nu till dagens!
Bilderna under är foton på en kompis naglar som jag fixade igår.
Jag basade med Seche Clear och lackade sedan ett tunt, slarvigt lager med den vita nr "10" från A Perfect (ganska okänt märke med, i detta fall, väldigt bra pigmentering) för att kommande färger skulle kunna lysa klarare.
Jag 'svampade' sedan på 4 olika lack; Couleurs nature - 41 (Yves Rocher), China glaze - papaya punch, Depend - 248 samt Essence - sundancer.
Färgerna smälte ganska bra med varann och för en illusion av ännu mindre kontrast stämplade jag ett leopard-mönster i samma vita färg som tidigare använts.
Toppade av med Seche Vite, och voila:
Helt okej.
Testade själv en enkel manikyr med Depends - 245:
bilderna är tagna inomhus och är inte oerhört rättvisa emot färgen. Den känns lite ljusare i verkligheten.
Här har jag 2 lager färg, plus bas- samt topplack från Seche. Hade kunnat ta 3 lager för att den fria kanten inte skulle synas ens i solen, men det upptäckte jag först senare.
Lacket var lättlackat och får  4 av 5 möjliga av mig.
Vi ses snart igen!

Kommentarer
Postat av: fors i klassen :))

Jag kommer förmodligen att stalka din blogg hädan efter ;) älskar temat du bloggar om! Nagellack<3 var och köpte två nya igår :) ett Depend(rosa, kommer inte ihåg vilket nr) och en Isadora grafittinails(beige) så ikväll blir det att fixa :D

2011-08-18 @ 13:03:40
Postat av: SVAR:

Du får mer än gärna stalka mig här på bloggen! hoppas du får idéer. Kul med nya lack :D Det är snyggt med rosa naglar samt ett ljusare rosa krackelerings-lack ovanpå..

2011-08-18 @ 17:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0