Blommor

Hej igen!
Igår började skolan för min del, så nu kanske naglarna kan få hålla sig lite fina. Har nämligen jobbat med ogräsrensning hela sommaren.. så de har fått ta lite stryk vill jag påstå! Har haft en spricka i ringfingernageln på höger hand ett tag och idag gick den av! Någon som känner till något bra gödningsmedel för naglarna? ;)
I alla fall. Det känns som att jag halv-lovade en solbild på naglarna jag fixade igår, så jag knäppte en i väntan på spårvagnen tidigare idag:
Men nu har jag lackat om dem :)
Idag tog jag fram mitt vita nr 10 från A Perfect, China Glaze - Secret peri-wink-le samt Essence - Just rock it!. Secret peri-wink-le är ett lavendel-blått aningen skirt lack, medan Just rock it! är djupt mörkblått med mycket pigment i. Jag svampade på det vita längst upp vid nagelroten, svampade vidare med det ljusblå lacket ovanpå fast aningen längre ner, för att avslutningsvis svampa på det mörkblå ännu lite längre ner och sedan måla resterande bit av naglarna i denna färg. Då såg det ut såhär:
Stämpeln fick sedan göra sitt även idag, denna gång med ett blommönster i förut nämda vita färg. Toppat och basat med Seche blev det ganska så fint, trots lite kladd:
Hoppas att ni tyckte det blev okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0