Chanel - Péridot

Hej!
Jag har äntligen testat Péridot nu, så ni har ett vackert blogginlägg framför er :)
Egentligen så täcker det här lacket med ett lager, men jag hoppades på att bli av med strimmorna om jag la ett andra. Metallic-lack är ju lite knepiga på det viset och det fungerade inte heller med ett lager nummer två, men med topplack och nogrann lackning så tycker jag ändå inte att det stör mig något oerhört.
Den här guld-gröna färgen är duokrom, och skiftar alltså mellan guld och grönt, samt har en massa micro-glitter i sig. I solljus gör den sig bäst. Inomhus blir den liite blek, drar mest åt det guldiga i vanlig lampa, men även inomhus kan man se den gröna i vissa vinklar. Ska dock tillägga att jag kom på en briljant idé och fotade i princip alla inne-bilder med en solljus-lampa riktad emot naglarna, och resultatet? Precis som utomhus! Så fotona tagna inomhus är nästan fetare än de andra, men den sista bilden är med vanlig lampa så ni förstår skillnaden :)
Så, till bilderna då!
utomhus:
inomhus:
och så till sist, den 'vanliga' inomhus-bilden:
När ni ser det här sista fotot förstår ni vad jag menar med att lacket liksom mattas av lite inomhus va? Annars tycker jag Pérdot är väldigt vacker! Vad tycker ni?
I poäng delar jag ut en 4 av 5 möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0