China glaze - Skyscraper

Hej!
Innan jul har det varit mycket. Ingen bloggning alltså, trisst! Det här lacket har jag i alla fall hunnit bära under några av dessa dagar.
Det är China Glaze's Skyscraper vi pratar om, vilket är ett mörkblått jellylack proppat med små silverglitter-korn. Jag tycker att det här lacket är riktigt fint. Jag la 3 lager vad jag minns.. men det kan hända att det är 2. Skyscraper torkade fort, sådär så att det hann bli yttorrt mellan lagren - skitbra!
utomhus:

inomhus (sollampa):

Ett alternativ till nyårsmanikyr kanske? Ja, det här känns i alla fall festligt om ni frågar mig.
Att ta bort lacket var ett helvete som vanligt med glitterlack.. men med 'folie-metoden*' gick det ändå ganska smärtfritt.
Skyscraper får en 4:a av mig!

(*då man blöter bomullstussar i lackborttagningsmedel, lägger en sådan på vardera nagel, packeterar in fingertopparna i folie och låter det sitta ett tag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0