Nfu-Oh - 66

Idag blev jag sugen på min gröna super-holografiska Nfu-Oh nr 66! Men, jag tänkte ju inte på lackningen innan jag satte igång.. Den är ju ingen jätterolig upplevelse med de holografiska skönheterna från Nfu-Oh.
Först basar man med Aquabase från samma märke. Redan här är det jobbigt.. för Aquabase är så rinnig så rinnig att jag kan torka av borsten på kanten 5 gånger innan jag lackar och ändå få det att räcka till en hel hand. Sedan så lägger man ett lager av det valda holo-lacket och nu mina vänner, blir det ännu jobbigare. De torkar så förbannat fort att den enda tekniken man kan använda sig av blir den att ösa på lack på borsten och sedan dra typ max tre penseldrag innan man får nöja sig med hur det ser ut. Drar man flera gånger på samma ställe så korvar lacket ihop sig och blir klumpigt. Hm. Det räcker tyvärr inte med detta, för lacket är ett skirt lack och behöver mer än ett lager. Så, på med ett till lager Aquabase och sedan ännu en omgång lack. 
Nfu-Oh's hololack torkar till en rätt så matt finish också, så för att få det glansigt måste man lägga något ovanpå. Detta 'något' ska dock helst inte vara ett topplack, för då försvinner holon en aning. Jaha!? tänker jag. Då lägger jag ännu ett lager Aquabase. Sådärja. Nöjd. Eller just det, man lär behöva rensa upp på huden runtom sina klor också, innan man kan pusta ut.
Japp, så går det alltså till. Men kolla här nedanför, hej och hå, det var nog nästan värt det!
utomhus (solljus):
utomhus (skugga):
inomhus (sollampa):
inomhus (vanlig lampa):

En komplicerad skönhet det där.
Jag ger nr 66 en.. shit va svårt. en 3:a får det bli. Den är ju så fin! right?
Kolla gärna här för att se ett av syster-lacken.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Det är ett jättefint lack verkligen. Men som du säger, förfärligt svårjobbat. Fast jag kör alltid överlack, holoeffekten brukar komma tillbaka när överlacket har torkat...

2012-01-02 @ 10:38:25
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0