Dior - Safari beige

Hejsan,
det var inte igår - jag vet :) Har besökt Englands huvudstad igen, med en vän denna gång. Vi har gjort allt möjligt skoj och hon tatuerade sig på samma ställe som jag gjorde. Innan jag åkte så testade jag Dior-lacket som jag köpte på Teneriffa, men hann aldrig skriva om det här.
Första lagret jag la blev ganska genomskinligt. Efter andra lagret såg det bättre ut, men jag älskar ju när lacken är riktigt täckande så jag körde på ett tredje lager i alla fall. När jag lackade sista omgången så kändes det direkt som att det kunde bli lite tjockt och liksom 'kakigt', om man kan säga så om ett lack, men faktiskt så redde det ut sig väl under torktiden. Dior är ju Dior och detta märke har verkligen en bra formula.
Jag gillar att bära nude-färgade naglar. När jag lagt just detta lack så reflekterade jag även över tonen i den bara färgen och den drar åt rosa. Ni förstår kanske om jag jämför med foundations och säger att det här lacket är en av de ljusaste nyanserna och drar åt rosa på en foundation-skala... hm. Eller greppar ni den förklaringen? ;) I alla fall så tänkte jag då att det här ju inte är min hudton, utan att jag har lite mer gula stänk i om jag köper bas-smink till min hy. Därför tycker jag att detta väl vore något att satsa på för våra kära nagellacks-företag? Nude-lack i alla olika hudtoner, precis som det är med foundations. Vad tror ni om det?
Här kommer bilder på Safari beige,
inomhus:


Utomhus:

Jag gillar detta jättemycket och tog ganska många bilder just därför. Dock så såg jag sedan att de flesta inte blev så jättebra, men har ingen aning om varför. Kameran ville bara inte föreviga det där tjusiga i lacket.
Jag ger Safari beige 4,5 av 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0