Essence - Mystic wish!

Hej hej!
När jag var iväg på semester så gjorde jag en fantastisk upptäckt! På Teneriffa (eller möjligen i hela Spanien?) så säljer de nagellack i princip överallt. Det ligger 'parfymerior' i varenda gathörn och inte nog med det så hittade jag en butik som bara sålde lack och tillbehör! Grejen är att det generellt sett är billigare än i Sverige med. Typ IsaDora, L'oréal, Maybelline och sådana märken var det i pincip samma pris på som hemma, men Chanel, Dior, Lancôme, Estée Lauder och märken i samma kategori var billigare. Essence fanns också och de var väldigt billiga, typ 1.50€.
Så, vad gjorde jag? Jo, jag unnade mig några nya lack helt enkelt!
Här får ni bilder på det inköpta:
Två magnetiska lack från Essence, med tillhörande magnet.
Två vanliga lack från Essence - en duokrom och ett nude-färgat.
Två stycken Konad - stämplingslack.
Péridot från Chanel samt Safari beige från Dior.
Förhandsfavoriten.
Vad tror ni om dessa?
Jag är supersugen på att testa Péridot, men förutom den så tycker jag att Essence's duokrom Where is the party? är intressant, plus att jag längtar till att bära Dior's nude-färgade lack.

Och så vidare till dagens swatch! Jag har testat en av Essence's magnetiska lack, Mystic wish, samt magneten till detta. Det var jättesvårt faktiskt!
- Till er som inte riktigt fattar vad det här med magnetiska lack handlar om, så går det till på så vis att man lackar ett flödigt lager av den magnetiska färgen, för att sedan hålla magneten över nageln i ca 20 sekunder för att skapa ett mönster. Magneten gör så att de magnetiska partiklarna i lacket drar ihop sig på vissa ställen och då skapar ett randigt mönster över nageln.
Men som sagt var det aningen klurigt, sådär så att man nästan blir frustrerad på kuppen. Kanske hade jag bara otur ändå, för vissa naglar blev bra direkt... dock samtidigt som vissa blev sämre och vissa blev katastrof och lackades om på nytt..
Det som skedde i de misslyckade fallen tror jag var att jag inte hade ett tillräckligt tjockt lager med färg på nageln för att de magnetiska partiklarna skulle kunna flyta iväg. Alternativt att själva penseldragen man gör när man lägger lacket drogs för snett (?) för att ränderna sedan skulle kunna skapas. Jag vet faktiskt inte. Sedan så måste man även vara snabb snabb snabb så att det inte hinner torka, samt vara noga med att bara hålla magneten nära.. inte råka doppa den i färgen!
Mystic wish är annars ett metallic-lack i silver och aningens brunt. Det är helt okej tjusigt utan krusiduller, men roligast blir det ju om man får till ränderna.
Här har ni några inomhus-bilder:
Som sagt var det första gången jag gjorde det här, så lite övning borde kunna ge ett bättre resultat.. och just det, utöver det jag redan nämnt som var lite knepigt så går det faktiskt inte att få ränder över hela nageln, och då menar jag på bredden och inte på längden. Kanske kan man tänka sig att något proffs någonstans vet hur man lyckas även med det, men det vet inte jag. Provade t.o.m. att lacka ena halvan av nageln först för att 'magnetisera' den och sedan göra samma sak på andra halvan, men icke. Det finns risk att ränderna inte blir mönsterpassade då.
Betyg är jag rädd att jag inte kan sätta förrän jag har förstått mig på den här typen av nagelkonst lite mer!
Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0