hemma

Nu har jag kommit hem från Teneriffa! Det var rätt så skönt där vill jag påstå och lite brun har jag blivit. I resväskan påväg dit packade jag ner 3 stycken lack som jag tyckte passade att bära i solen. Jag har använt alla och även fotat, men bilderna blev inte toppen och jag orkade inte anstränga mig för att hitta rätt ljus osv när jag var där. Här får ni i alla fall tre korta beskrivningar om vad jag tyckte om lacken.

Först ut var China Glase's Purple panic vilken är en neon, precis som de andra två jag tog med, och är alltså lila men med stor dragning åt rosa. Jag tyckte att den lyste väldigt fint och var lättlackad. Två lager räckte & den har en snabb torktid. Här kommer lite bilder;
Jag vet att naglarna och nagelbanden inte är perfekta, men färgen syns ju ändå. Jag tycker att Purple panic är värd en 3:a. Helt såld blev jag inte.

Nästa lack på tur var China Glaze's Pink voltage vilket är ett lack väldigt likt föregående. Detta är dock mer rosa och ljusare i nyansen. Det här lacket och Purple panic trånade jag efter ett bra tag från det att jag såg dom inne på Kicks en dag. De såg supertjusiga ut! Väl på blev dom dock inte riktigt vad jag tänkt mig.. eller så var jag kanske bara inte sugen på de här färgerna när jag väl bar dom. I alla fall, 3 lager krävdes och torktiden var snabb (så som det brukar vara med neoner).
De här bilderna knäppte jag 'in action' i solstolen, så det ligger verkligen mycket ljus på naglarna här. Det gjorde faktiskt att Pink voltage samt Purple panic blev väääääldigt lika i färgen på mina bilder. De är inte riktigt så lika i verkligheten.
Det här China Glaze-lacket ger jag även det en 3:a. Lite sämre än föregående i och med att det gick åt fler lager färg, men i och med att det var lite skirt så gjorde det inget om man målade utanför lite. Det krävs liksom att man missar nageln två gånger på samma ställe för att det ska synas att man missat.

Sista lacket ut är Color Club's Lava lamp som jag lackade med sist då jag tyckte att det var det mest höstiga av dom tre (fast det är ju inte speciellt höstigt alls) och jag planerade att åka med detta hem. Även detta lack torkar snabbt, men det var verkligen pain att lacka med! Tilläggas ska att jag låg ner på mage i en solstol som inte gick att fälla helt o hållet till ett plant läge, vilket gjorde att jag låg lite upp i luften med benen (vände på mig 'baklänges' i stolen). Jag ska även tala om att det aldrig är bra att ligga ner när man lackar, då man blir lätt handikappad utav det plus att man inte riktigt ser vad man gör. Sedan bidrog ju det starka solljuset till att det blev ännu lite svårare att se. Hur som haver så krävdes det tre lager till ett någolunda icke-klumpigt resultat och då var det ändå inte bra. Täckte gjorde det i alla fall nästan med 2 lager.
Jo, jag lackade lite utanför som ni ser.. Det här lacket är även mer oranget i verkligheten. Vet inte om det var solen som gjorde att färgen inte fångades korrekt på kameran. Jag gillar ändå Lava lamp, när den väl är på och om man blundar lite för skavankerna med ett slightly klumpigt resultat, och färgen lyser verkligen upp! Ja, det är galet vad den här neonen skiner, ser nästan ut som att den ska lysa även i mörkret när man ser den live.
Vad ska jag då ge den för poäng? Hm. En 3:a är du värd.

Ni får en liten hälsning från Teneriffa i bildform också:
vita tånaglar passade perfekt i den svarta sanden.
Atlanten.
Jag åkte 'Tower of power' på ett vattenland.
..där det även fanns sälar.
här slank han ner i vattnet :)
Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0