Rymdnaglar

Hejsan!
I mitt senaste nailart-inlägg har jag silvriga naglar med vita stjärnor stämplat övanpå. Min pojkvän sa då till mig att det skulle vara fint att se något liknande, men med ett mörkt lack som bas. Jag lyssnade såklart på honom ;) ..men tog det kanske ett steg längre? Ikväll har jag försökt att skapa rymdnaglar med små galaxer och stjärnor på.
Först basade jag med Trind's Nail repair matt, sedan lackade jag klorna svarta med ett lager av China Glaze - Liquid leather. Här började sedan det roliga: jag svampade på vita 'galaxer' med A perfect "10"'s Snow queen, svampade vidare med lite gult ovanpå detta med Kleancolor's Pastel yellow, fortsatte på samma vis men nu med Depend's orange-rosa nr 248, för att sedan avsluta svampningen med mörkblå kanter (galaxernas kanter) med Misa - Pour me something tall & strong. Efter detta så använde jag min vita Nail star-pen, men jag tror att det går minst lika bra med en tandpetare doppad i vitt lack, för att göra små vita prickar lite slumpmässigt över naglarna. Dessa ska alltså se ut som stjärnor.
När alltihop torkat litegrann så lackade jag ett lager med Kiko's glittriga Sparkle touch för att få till ännu fler stjärnor och sn toppade jag av med mitt topplack Seche Vite!
Manikyren har ju många steg och det är lite pilligt, men så jättesvårt var det inte. Inte ens för mig som är darrhänt! Jag har dock stirrat mig lite blind på alltihop så jag vet inte om det ser ut som jag tänkt mig. Får man känslan av att jag har rymden på mina klor?
Här har ni lite inomhus-bilder:
Vad tycker ni? Jag är grymt besviken på fotona! De är liksom urvattnande. Färgerna lyser inte lika klart som i verkligheten och bilderna är för övrigt bara allmänt osmickrande. Jag vet inte vad jag tycker. Ska försöka fota i solljus i morgon och uppdatera detta inlägg tror jag.

update!
utomhus:
Det var tyvärr ingen sol ute när jag fotade. Kanske syns någon skillnad i alla fall? Försökte få glittret att synas också, men det gick sådär. Färgerna blev åtminstone lite klarare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0