China Glaze - It's alive

Hej hej!
Jag lackade mina naglar med China Glaze - It's alive igår, gick till skolan med det och jobbade direkt efteråt till sena kvällen. Ingen uppdatering då alltså.. hann nämligen aldrig fota. Men så skedde ju en smärre olycka igår också (har ingen aning om hur!) men; min högra tumnagel gick av. Alltså av-av, verkligen hela tippen försvann för mig. Kändes ju inte så bra! Jag fick i alla fall en anledning att klippa klorna nu, så det gjorde jag imorse.
Jag klippte dom helt raka, för det är så jag vill ha dom, samt filade litegrann. På grund av att jag klippte så liksom sprack lacket lite och en del flagnade bort längst ner vid tipparna, så det fick åtgärdas med ett lager nummer tre idag!
Dessa bilder är alltså foton av mina nyklippta tassar med tre lager It's alive plus två lager med Rimmel's Matte finish:
inomhus:
utomhus:
Jag tycker att naglarna fick en finare längd nu, trots att jag var oerhört rädd för att ångra mig. Ni kan själva jämföra med detta (fångade två suddiga bilder innan kapningen igår, när jag satt i skolan):
Själva lacket gillar jag skarpt. Det torkar fort, väldigt fort, vilket kan göra appliceringen aningen klurig om man inte är beredd på detta, men som annars bara är positivt. Det täcker med två lager om inte klipper naglarna och får en anledning till ett tredje... och det innehåller jättefina glitterkorn i olika storlekar. Lacket torkar även till en ganska matt yta självt och jag tycker det är fint, så Rimmel's matta topplack la jag bara för att förstärka denna effekt.
Jag ger It's alive en 4:a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0