China Glaze - Techno

Idag har jag lackat mina naglar med två lack, ett ljusgrått krämlack samt ett layeringlack ovanpå. Poängen med detta inlägg är att visa upp glitterlacket Techno från China Glaze som jag lagt ovanpå den grå 259:an från Paris memories, alltså har jag inte knäppt någon bild på nr 259 ensam. Det var ju lite dumt kanske.. men när jag visar upp ett lack vill jag visa dess fulla potential och då lacka ett rättvist antal lager samt toppa men Seche Vite osv. Lite nördigt kanske.
Trots detta så tror jag nog att ni ser hur båda lacken ser ut ganska bra på de bilder jag faktiskt har, för Techno är långt ifrån heltäckande med sitt glitter. Faktum är att jag la typ 2 - 3 lager med detta (ovanpå 2 lager utav det grå) och ändå syns det klart och tydligt vad jag bär under, se här:
inomhus:
utomhus:
Ser ni att vi har o göra med ett holografiskt lack här? Jag blev glatt överraskad utav detta, då jag inte inspekterat flaskan så mycket och trodde att det bara var silverkorn i. Denna effekt vill jag också nämna syns bättre i verkligheten, liksom i princip alla holo-lack.
Techno känner jag annars kunde bjuda på lite mer glitter i förhållande till mängd lack. Jag uppskattar inte när det krävs att man tar superflödiga lager för att få den mängd glitter man önskar samt att man nästan måste gräva lite i flaskan efter kornen och liksom lacka 'lite här, lite där' för att få ett någorlunda jämt resultat - speciellt när lacket har en genomskinlig bas. Man får ju ingen oerhörd valuta för pengarna då, liksom..
Anyways så är det positiva att jag gillar det glitter som finns, att det är holografiskt plus att de är i i alla fall två olika storlekar. Och så kan jag ju inte sluta undra hur detta skulle te sig ovanpå typ ett mörkblått lack.. mm!
Ger Techno 2,5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0