Illamasqua - Load

Idag bär jag ett lack som jag är riktigt glad över att ha i min samling!
Det är Illamasqua's Load som har flörtat in sig ganska bra hos mig. Lacket är vitt med en liten gul ton i, typ creme-vitt alltså. Jag skulle koppla detta med vanilj om jag bara sett färgen och flaskan.. men Illamasqua's skapare hade något annat i åtanke gällande detta lack. Hur ska jag säga... manlig kroppsvätska är väl ett finare sätt att skriva det på. Jag blir ändå inte avställd till detta trots namnet och tanken bakom, utan jag bär gärna upp mitt vackra sperma-lack med stolthet!
Det krävde tre lager för en fin täckning, men man kan nog aldrig vänta sig mindre än så med en vit färg. De tenderar ju att bli lite strimmiga i de första lagren. Efter dessa tre appliceringar toppade med Seche Vite måste jag ändå säga att det ser proffsigt ut! Jag älskar det.
inomhus:
utomhus:
Bäst och mest rättvis gentemot färgen gjorde sig detta lack inomhus, det bleknade liksom bort lite i solen.
Jag ger Load en 5:a :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0