Nfu-Oh - 64

Hej hej!

Igår lackade jag, som sagt, mina naglar med ett Nfu-Oh-lack. Först ut blev nr 64, eftersom jag kände mig mest sugen på den. Detta lack är det mest lila utav dem (63:an ser ganska lik ut i flaskan, men drar mer åt rosa samt är lite ljusare) och jag kände för färg.
Jag lackade ett lager med Nfu-Oh's Aquabase, vilket kändes som ett svårlackat men drygt baslack, för att sedan måla på ett lager av nr 64, ännu ett lager Aquabase och avslutningsvis ett andra lager färg. På sidan där jag beställde lacken (www.fabuloustreet.com) så stod det att man skulle göra just såhär; alltså basa med Aquabase innan varje lager holo-lack. Första omgången med min lila skönhet var faktiskt ingen trevlig lack-upplevelse! Färgen känns trådig och man bör försöka undgå att dra flera gånger på samma ställe med penseln, lacket tenderar då nämligen att följa med bort igen vilket ger ett flammigt resultat. Jag lärde mig dock redan efter de första naglarna och försökte sedan att hålla mig till snabb-lackning med få drag. Det är nog så man behöver göra för att lyckas. Samt ha tillräckligt med färg på penseln redan från början.
Andra lagret måste jag säga var lättare att få till ett bra resultat på och jag tycker nog att man då nästan kunde klara sig även om man drog upprepade gånger på samma ställe.
Slutresultatet dock, det är slående i min smak.
inomhus:

utomhus:

Jag vill nu bara påpeka att det faktiskt bleknade lite på solbilderna genom min kamera. I person är detta lack ganska jobbigt att slita ögonen ifrån med sina regnbågar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0