Glittertippar

Hey!

Jag har försökt blogga flera gånger de senaste dagarna, men det har inte funkat! Förstår inte varför. Har i alla fall testat flera olika manikyrer nu så jag har ett litet bildlager som kommer komma upp efter hand :)

Tänkte börja med att visa vad jag gjorde på tassarna förra helgen. Jag lackade först med Seche's Clear (ett baslack) och lät det torka. Det torkar supersnabbt, så vänta behövde jag inte direkt. Sedan la jag samma lack endast på tipparna och doppade snabbt ner dem i glitter, en efter en. Jag använde mig av rosa och lila glitter som jag blandade ihop på ett tidningspapper och sedan rullade naglarna i. Efter jag gjort det toppade jag med 2 lager av Seche's Vite, men tipparna var ändå väldigt skrovliga på ytan. Jag valde att inte bry mig.
Ni ska få se här:



Aa det kanske inte blev asbra, men lite fin kände jag mig ändå i det här. Ska dock inte använda det där röret med glitter nästa gång, det var liksom lite för stora korn så att det spretade hit och dit. Det andra glittret gick bättre, kan dock inte säga var det kommer ifrån för det vet jag inte. Tipset är i alla fall: använd finkornigt glitter till en glitter-tipp-manikyr.
Trackback
RSS 2.0