IsaDora - Spellbound black och Color club - Covered in diamonds

Gott nytt år på er!
Hoppas att ert nyår har varit toppen. Själv firade jag in år 2012 med en riktigt tjusig manikyr, skapad av 2 lager IsaDora - Spellbound black samt 2 lager av Color club - Covered in diamonds. IsaDora-lacket fyndade jag på Ica Maxi häromdagen faktiskt. Det låg på fel ställe, jag plockade upp det och faaastnade med blicken. Jag småsprang sedan bort till hyllan där det borde ha stått, för att se om det fanns någon mer flaska samt kolla upp priset. Jag hittade dock varken eller.
Efter en liten bön om att det skulle vara rea gick jag mot kassan (ordinarie pris är 69kr) och japp! 19 spänn gick det på.
Spellbound black är, som väntat, ett svart lack men med 'förtrollande' blått skimmer i sig. Vänder och vrider man på flaskan syns det här blåa ganska bra, men väl på nageln syns det lite mindre. Jag är glad att jag fick tag på det här lacket ändå. Det är liksom svart med en edge, men bara en anings sådan. Man skulle kunna ta det för helsvart om man inte visste. Här följer foton på endast detta lack..
inomhus (sollampa):

inomhus (vanlig lampa):

Bilderna ovan är helt utan topplack eftersom jag sedan skulle lägga Covered in diamonds ovanpå, så visst är det ett glansigt lack vi har att göra med. Jag tyckte även om formulan, tack tack tack (har inte hänt på ett tag känns det som). IsaDora's borste/pensel är bred, vilket ni kanske har lagt märke till någon gång, men det är faktiskt inget som stör mig. Det glider på bra ändå. Jag ger det en 4:a.
Här ska ni nu få se foton på Covered in diamonds i 2 lager ovanpå detta..
inomhus (vanlig lampa):

inomhus (sollampa):

Jag älskar hur sådana här lack ter sig ovanpå svart! Glitter/flakes som har en touch av pärlemor i ett lack med en väldigt skir eller helt ofärgad bas kan liksom bara falla på plats ovanpå en riktigt mörk nyans. Det tar verkligen fram färgerna och glittrets mening med livet, typ.
Bäst gestaltat på foto blev Covered in diamonds i vanligt lamp-ljus, så kolla på de bilderna för att få den mest verklighetstrogna uppfattningen.
Den här kombinationen av lack är nog den bästa jag burit på länge. Tänk så lägligt den kom, till nyårsafton och allt. Det här sista lacket får 4,5 i poäng av mig (utav 5). Det buktar ut lite på nageln med sitt glitter och är aningens tjockt i formulan, annars tipptopp!

Kommentarer
Postat av: Emma P

Wow vad snyggt! Spellbound black blir jag alltid lite besviken på tyvärr, den ser ju så mkt roligare ut i flaskan. Glittret som topping var dock kalas, det blev verkligen jättefint.

2012-01-02 @ 10:31:42
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: SVAR:

Tack! Ja, jag blev faktiskt också lite besviken. De blå syns så mycket mer i flaskan, precis som du säger! Lite mer 'nyår' blev det i alla fall med Color club-lacket.

2012-01-04 @ 15:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0