Depend - French liner

Hej!
Jag kletade på lite vit färg på nageltipparna igår helt oplanerat. Det blev inte jättetjusigt eftersom jag gjorde det så snabbt, men jag tänkte ändå visa för jag använde mig av en slags penna som jag tänkte utvärdera lite samtidigt. Jag snackar alltså om Depend's French liner.

Detta är inte direkt ett lack, utan känns mer som tipex i konsistensen. Tyvärr gör det att den är superlätt att nöta bort (torkar typ till en matt finish som lätt skrapas av). Får ni French liner att hålla längre än ett dygn med vanliga vardagssysslor så beundrar jag er, om vi säger så. Själva tippen på pennan känns även lite tjock, lite halvsvår att göra raka linjer med alltså - men kanske ska man använda sig av fransk manikyr-mallar? Det gjorde i alla fall inte jag, utan målade i stället på fri hand.
Ibland märker man att det blir mindre färg i tippen, men då är det bara att trycka ner den på ett papper (som med vissa vanliga pennor) så åker den in och 'hämtar färg'. Med mycket färg direkt räcker ett lager, annars behövs två.
Såhär blev mitt resultat, dock efter ett knappt dygn (alltså ganska slitet):

Det blir ju ganska fint ändå. Fast jag borde tagit mer tid på mig att måla på det, därför lite ojämna skarvar som ni ser. Bäst borde det bli med baslack, mallar, ett lager fransk rosa färg och sedan topplack. Det borde försegla det vita lite bättre än bara topplack också (som jag har på bilderna).
Jag betygsätter inte denna då det inte är ett vanligt lack. Har liksom inte så mycket att jämföra med.
Något ni i stället kan få av mig är lite bilder på en del nya lack som bara skriker efter att få testas!

Köpte ni jul/nyårs-numret av Vecko revyn? Där fick man i alla fall 2 lack, antingen röd & nude eller lila & rosa.

De här hittade jag samtidigt som Spellbound black på Ica Maxi.. 2 för 25:-

HM's Fall in love är helt i min smak!

OPI's Warm & fozzie fick jag i julklapp av min bror och hans tjej :)

Fame & fortune från Color Club har jag suktat efter sjukt länge faktiskt, men nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag klickade hem den från Tradera.


Jag är supersugen på alla mina lack just nu! Jag vill stämpla, lacka i en färg, lägga layeringlack, måla crazy nailart och klistra på stenar! Jag vet bara inte var jag ska börja :)
Vad tycker ni om att jag lägger upp en förhandstitt på nyinköpta lack förresten? Vill ni att jag fortsätter med det?
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0