China glaze - Nude

Imorgon ska jag jobba i kafeterian så idag blir det nude på tassarna! Jag valde en variant från China glaze som heter just Nude, och det blev två lager med denna. Först så fixade jag dock lite annat.

Tog bort det gamla lacket med Depend's blåa nagellacksremover Supersnabb. Sedan smörjde jag in nagelbanden med en kräm från Essence som heter SOS nail care balm, samt drog på Trind's Nail balsam på naglarna. Det är bra att smörja in någon slags nagelolja eller ett nagelbalsam innan man trycker tillbaka nagelbanden nämligen, vilket jag gjorde. 'Skrapade' även bort död hud från naglarna med andra änden av min nagelbands-pusher. Efter detta lackade jag på med L'ambre's Group international, vilket är ett matt neutralt lack med vitaminer för naglarna. Därefter slängde jag, finally, på två lager med Nude och ett lager Seche Vite. Perfekt.


och så China glaze-lacket:

Jag tycker att det blev bra. Det är en skön ton som faktiskt smälter in mer i min hudton än vad bilderna vill visa. Jag gillar även det, för min del, lagom täckande resultatet med två lager; man anar vnl men jag gillar't. Vill man totaltäcka så är det bara köra på ett eller ett par lager till.
Nude får en 4:a av mig!
Trackback
RSS 2.0