Splatter

Jag bestämde mig för o göra nåt kul ovanpå Icy lilacs, ett val som jag ångrar.. Nja, så horribelt kanske det inte är - men det blev inte så fint som jag ville!

Jag fixade i alla fall splatter i 3 olika färger: Yum gum (rosa, luktar bubbelgum), Psychedelic scene (brandgult) och Pucci-licious (mörklila), alla från märket Color club.

x Splatter är när man tar en pensel doppad i lack och skvätter prickar/fläckar på nageln. Lättast går det om man späder ut lacket man valt (aa, det funkar i pricip inte alls annars), vilket man gör med en så kallad 'thinner': till exempel Seche Restore eller Essie's Fluid-e (eller med en vanlig remover). Jag slår dock ett slag för att använda thinner till detta.
x Thinners är vätskor som man helt enkelt använder för att tunna ut ett lack som blivit segt. Det är ju just tunna ut vi vill göra här för att kunna skvätta så bra som möjligt!

För att fixa detta smidigast så klistrar man tejp runt naglarna så att huden runtom inte får några stänk på sig (eller så skiter man i tejp och 'städar' efteråt i stället), kluttar ut lite valt lack på ett plastunderlag och droppar på lite thinner, blandar med penseln och börjar stänka! Vill man ha fler färger kan det va bra att ha en äggkopp eller dylikt med lite remover i, för att doppa penseln i emellanåt. När man är klar är det bara att slita bort tejpen och lacka med topplack. Låt fläckarna torka lite först! Och som alltid, men ännu mer nu, så rekommenderar jag verkligen Seche Vite som topplack. Det blir så mycket snyggare.

Seche Restore + valda lack:

Tejpade fingrar:

penseln jag använde.. endast förpackningen dock:

ta några droppar thinner med medföljande pipett..:

...och plutta i dom i lacket:

blanda blanda!:

sen blev det såhääär *host* fint!.... *HOST*:

Megatjusigt! right? Njaaa.. blev inte jättenöjd som sagt, men färgglatt blev det ju. Det gör i alla fall mig glad!
Som ni ser har jag inte heller tagit bort färg som runnit utanför på dessa bilder.. det gjorde jag senare.

Kan tipsa om den penseln jag använde också, fick den på köpet vid köp av 2 IsaDora lack (bland annat Icy lilacs ;-) )på Åhléns nyligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0